Beland in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cynthia Genderen - WaarBenJij.nu Beland in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cynthia Genderen - WaarBenJij.nu

Beland in Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

08 September 2012 | Thailand, Bangkok

Hooi allemaal, wat super leuk dat jullie even op mijn blog spieken. Zoals de meesten wel weten zat ik dinsdag in het vliegtuig richting Bangkok en ben ik daar woensdag helemaal gezond en wel aangekomen.
Wat een wereld van verschil is het hier zeg!
Je loopt hier rond en wordt steeds blij verrast door de dingen die hier anders zijn en toch lijkt het ook weer zo normaal, omdat deze wereld immers ook op zijn manier prima functioneert!
Jeetje waar te beginnen...

Woensdagochtend 7 uur plaatselijke tijd op het vliegveld van Bangkok. Jullie lagen toen nog lekker te slapen, want in Nederland was het 2uur 's nachts. Ik had er ondertussen een vlucht van 12 uur op zitten en was even als tussenstop in Abu Dhabi geweest!
Op het vliegveld in Bangkok begon het avontuur dan al. Immigratiepapieren, paspoortcontrole, mijn backpack terug zien te vinden en Thaise Baht pinnen om vervolgens met een knalroze taxi naar het centrum te worden gebracht. De taxichauffeur was lekker tegen me aan het brabbelen en deed of we elkaar begrepen. Prima! En toch gezellig zo.
In het hostel gelijk gedoucht en wat geslapen en daarna op pad gegaan! De straten zijn hier zo anders. De eet en kledingkraampjes staan allemaal door elkaar en half op het voetpad. Vervolgens rijden daarnaast gelijk weer de auto's, maar uiteraard ook scooters, taxi's en tuktuks, die allemaal denken dat ze sneller zijn als ze zigzaggend rijden in plaats van rechtdoor. Overal zijn ook gangetjes waar weer meer kraampjes staan. De eetgeuren zijn niet te ontwijken en moet ik eerlijk bekennen ook niet altijd even aangenaam. Mensen met complete grillsets op straat, pannen met soep en garnaaltjes, al het eten is op straat te koop!
's Avonds was Marike gelukkig ook in het hostel aangekomen. Samen met haar en Tessa (die zondag aankomt) zal ik waarschijnlijk het grootste deel van mijn reis gaan maken.
We gingen op pad om avondeten te scoren en daar zaten we dan even laten half op straat op een plastic stoeltje, tussen de andere eters die ook schots en scheef op hun scheve stoel met scheve tafel zaten. Maar prima zo hoort het! Mensen die voorbij komen om dingen aan je te verkopen, een man die zijn hele winkelraam per fiets verplaats en mensen op scooters met minstens 10 dozen achterop. In Bangkok moet dat gewoon kunnen en het maakt het straatbeeld prachtig! Daarna vroeg gaan slapen, want een jetlag is vermoeiend.

Donderdag regende het helaas de hele dag. Tot zover dus de definitie van het regenseizoen, soms is er maar een bui en de rest van de dag zon en soms regent het ook gewoon de hele dag. Tijd om een paraplu af te dingen! Ohja en tijd voor een Thaise massage! Voor minder dan 6 euro werden we een uur lang in de watten gelegd met een aroma therapy fulltime body massage, echt een aanrader voor iedereen!
Daarna nog een beetje in het hostel gerelaxed, want het regende toch, om vervolgens naar Chinatown te gaan. Wel een beetje spannend hoe we daar moesten komen. We hadden besloten te gaan lopen, maar al gauw was er een Thaise vrouw die ons dat afraadde. Zo lief, komt gewoon op je aflopen om te vragen waar je vandaan komt en of je hulp nodig hebt. Ook legt ze alle taxi en tuktuk prijzen aan ons uit zodat we absoluut niet teveel betalen en ondertussen excuseert ze zichzelf steeds voor het geval ze teveel praat en wij dit vervelend vinden. Binnen een minuut had ze een tuktuk voor ons geregeld die ons erg goedkoop naar Chinatown zou brengen.
Wauw een tuktuk is zeker een bijna doodservaring, maar het is het waard! Ze zijn juist veel sneller dan de taxi's omdat ze tussen de files door gaan. Wanneer onze tuktuk-driver de bocht omging en teveel auto's zag staan, keerde hij gewoon midden op het kruispunt om zodat we een rustigere weg konden nemen! Was het daar ook te druk, maakte hij gerust nog een rondje op het kruispunt. Wij: "wow what are you doing?" Hij: oh just a traffic jam, don't like that". Aha! Ook klonk de motor alsof hij ieder moment kon ontploffen, maar de tuktuks zijn snel, goedkoop en ook gewoon gezellig. Een praatje met de chauffeur en een soort file-flirt gebaren met alle mensen die ook in hun tuktuks voorbij komen.
Toen dan op naar Chinatown, dat vond ik iets minder leuk. Ik voelde me al niet zo heel erg lekker en de raarste geuren vliegen om je heen! Overal waar je kijkt staan kraampjes met eten en bijna niets herken je natuurlijk. Ook was het er wel wat viezer met overal afvalzakken, zwerfkatten, ratten(!), kakkerlakken en mensen die dan op straat de afwas doen. Alles vreemd, maar alles mooi zeg ik maar graag :).
's Avonds even bijgekomen op bed van dat alles en daarna beneden gezellig in het hostel met wat mensen en Marike rondgehangen. Ook nog even de stad ingegaan voor een drankje. 's Avonds is het buiten gelijk zo anders, omdat de kraampjes dan bijna allemaal weg zijn en je gewoon rustig over de stoep kunt lopen. De straten zijn dan echt bestemd voor het uitgaansleven.
Vrijdag naar de prachtigste tempels geweest en met een boot de rivier op gegaan. Toen scheen de zon gelukkig wel weer de hele dag. In de tempels waren monniken aan het mediteren, echt bijzonder om te zien! Ook zijn we nog langs de universiteit gelopen, waar de bibliotheek dan weer super westers eruit zag. Psychologie boeken van zelfde uitgevers als de boeken, die ik voor mijn studie heb.

Zo zie je dat je echt de meest uiteenlopende indrukken op een dag meekrijgt. Ik hoop ze zo goed mogelijk op jullie over te laten komen, maar zal dadelijk zeker wat minder uitgebreid over alle dagen gaan vertellen. Voor nu zal iedereen een mooi beeld hebben van de straten van Bangkok! Nederland lijkt nu zo ver van mijn bed, maar ik denk aan jullie en jullie horen gauw weer meer!!

Liefs, Cynthia

  • 09 September 2012 - 17:36

    Richard Opsteegh:

    Hoi Cynthia,

    Wouw, wat heb je nu al veel gedaan en gezien zeg.

    Wat leuk dat ik en al die andere op deze manier een beetje met je mee mogen reizen.

    Je schrijft erg leuk, vooral blijven doen. Ik ga je volgen.

    Geniet van je reis.

    Liefs,

    Richard

  • 09 September 2012 - 17:55

    Anneli:

    Hey Cynth!

    Leukleukleuk! Tof dat je er nu echt bent! En ook tof dat alles leuk is! En kakkerlakken zijn volgens mij niks meer als er ook vieze ratten rondlopen!
    Veel plezier de komende 4 maanden!

    xxxxxx

  • 09 September 2012 - 17:59

    Iris:

    Lieve Cynth,

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Je bent al aardig aan het genieten :)
    Heel veel plezier en ik wacht met smart op je volgende update.

    Liefs!

  • 09 September 2012 - 22:23

    Jeanne:

    Lieve CyntHia,

    Wat een indrukken allemaal en dat terwijl je er nog maar net bent. Veel komt ons wel bekend voor, leuk om dat zo te lezen.
    We blijven je volgen hoor.
    Geurtjes en vies, het went wel, lekker douchen doet wonderen.
    Geniet lekker van die totaal andere wereld/cultuur.

    Liefs,
    Jeanne en Gerard

  • 09 September 2012 - 22:45

    Thea:

    Lieve Cynthia,
    Wat fijn om zo te kunnen lezen wat jij aan de andere kant van de wereld beleeft. Geweldig meid, ik ben zo trots op mijn stoere nicht! Ik vind dat je heel goed kan schrijven, ik zag die nauwe straatjes met de chaotische kraampjes en daartussen het ongedierte helemaal voor me. Brrrr, hopelijk is je kamer in het hostel vrij van beestjes. Ik kijk nu al weer uit naar je volgende blog. En de foto´s. Geniet maar lekker hoor!
    Liefs, Thea

  • 10 September 2012 - 08:42

    Lotte:

    Ooh wauw Cynth, ik heb je bericht in één adem uitgelezen. Wat fijn dat je helemaal heel bent aangekomen, en jeeminee wat een wereld van verschil, wat gaaf! Ik heb achter mn computer moeten lachen om je verhaal met de tuktuk, hahaha die man 'oh just a traffic jam' lalala, net zo makkelijk:D Lijkt me inderdaad eng, maar wel fantastisch!:D En die tempels lijken me ook ontzettend bijzonder, oooh Cynth nog heel veel plezier, geniet ervan! Hoop dat je nietlekkerheid niet zo lang blijft sudderen, maar met al deze geuren en kleuren en andersheden is het logisch dat je lichaam een beetje protesteert, na een tijdje zal dit vast helemaal geen probleem meer zijn. Veel plezier!!:D

  • 10 September 2012 - 12:43

    Laura:

    Hoi Cynth :D

    Suuuuperleuk dat je ons zo uitgebreid op de hoogte houdt :D ik vond het heel mooi om te lezen en het lijkt me echt geweldig daar! Leuk om zoveel nieuwe en bijzondere dingen te zien! Haha, op die foto zitten gewoon 12 airbenders op een rij. Niets bijzonders aan, die zijn elke dag op Nickelodeon te zien ;p. Geintje, 't lijkt me heel gaaf en interessant! Ook ik kijk uit naar je volgende verslag, maar 'k zou t ook begrijpen als je het te druk hebt/in een Oosterse vibe zit en geen materiele dingen meer wilt vasthouden/te zen bent om te schrijven/oid ^^! Veel plezier in ieder geval en een heeeele dikke knuffel :D!

    Xxx Laura

  • 10 September 2012 - 22:12

    Djamilla:

    Hey Cynth,

    wat ontzettend gaaf om je verslag te lezen :D Zo weten we dat je in ieder geval veilig bent aangekomen. Ik vind het toch zo gaaf dat je gewoon een paar maanden in Azië aan het reizen bent ;) Haha beetje jaloers hoor dat jij daar gewoon the guts voor hebt! Maar net zoals alle andere ben ik erg benieuwd naar al je verhalen en ben super blij dat je ons af en toe update :D In ieder geval nog heel erg veel plezier daar en een dikke knuffel!

    X Djamilla

  • 10 September 2012 - 22:25

    Sonja:

    Hey lieve meid,

    Wat goed te weten dat je het zo naar je zin hebt. Het zal idd een flinke cultuurshock zijn. Je schrijft erg leuk dus kijk uit naar je volgende bericht maar ik kan me voorstellen dat dit nog even op zich laat wachten :) gezien alle ervaringen. Geniet er ontzettend van en ik kan het niet laten, even een wijze raad; pas heel goed op jezelf! Dikke zoen Spmka

  • 11 September 2012 - 09:27

    Mariam:

    Hey Cynthia!

    Ik vroeg me al af waar je eerste verslag bleef!! SUper leuk allemaal en dat allemaal tijdens je eerste week beloofd wat!!
    Veel plezier en geniet ervan!!


    xxxxx

  • 11 September 2012 - 13:55

    Eva:

    Sawadee Kha Cyn,

    Ah ik herken het allemaal zo! Erg mooi hoe je het allemaal verwoord, in mijn herinnering was het ook precies zo! Kijk wel uit met op straat eten haha wij westerlingen zijn daar namelijk niet echt voor gemaakt, volgens onze reisgids. Haha en die geuren en kleuren in chinatown, zo bekend. Die dingen die een beetje op kroepoek lijken dat zijn vissenmagen, echt bizar en het stinkt als een malle, maar daar een delicatesse. (als je daar niet al achter was gekomen) Ik ben ook zo benieuwd naar je komende verhalen! Hou ons inderdaad op de hoogte. Echt leuk om zo van je te horen.
    Dikke knuffel en kus


  • 11 September 2012 - 16:10

    Brigitte:

    Lieve Cynthia,
    Een heerlijk verslag, om heimwee van te krijgen naar het mooie, kleurige, geurende, heerlijke en soms ook erg vieze azie!
    Geniet van je reis. Wij genieten graag mee via je verhalen!
    Lieve groet,
    Jeroen en Brigitte

  • 12 September 2012 - 15:51

    Jos:

    Hey Cynthia,

    Wereldreiziger van formaat zeg, wat ben jij toch dapper bezig om zover van huis te gaan backpacken maar goed dat je wel je dromen daarmee uit laat komen en ik hoop dat het meer dan een droom wordt voor je en als ik het verslag leest dan lijkt het me wel zo.In een korte tijd heb je mij al heel veel Bangkok laten zien ruiken en proeven, wat een rumoerige stad met veel kleur en veel te beleven.
    Nienke zit nu in Uganda tot 17 november en heeft het naar haar zin. Wel back to the basic daar in Kinoni. Zij heeft ook een blog waarbenjij.nuNienkeUganda.
    Leuk om je zo te gaan volgen.
    Veel reisplezier en tot de volgende blog.

    Lieve groetjes uit Reeuwijk van Jos

  • 12 September 2012 - 19:00

    Jan En Martine:

    Hoi Cynthia,
    Wat een belevenis! Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je het zo naar je
    zin hebt. Geniet ervan en we kijken uit naar je volgend verslag.
    Lieve groet,
    Jan en Martine

  • 13 September 2012 - 11:00

    Wally:

    Hee lieverd, wat een leuke roman ben je aan het schrijven, ik ga 'm helemaal uitlezen! Hoop voor je dat je darmenstelsel al wat aan het ver-oosteren is! Goeie reis en tot je volgende blog! Liefs, Wally.
    (zo te lezen werkt 't poppetje?!)

  • 14 September 2012 - 07:59

    Gerrie En Marian:

    Hallo Cynthia,
    Wat een leuk verslag van je eerste ervaringen. Het lijkt me ook zo indrukwekkend, alle dingen die zo anders zijn als je in het westen gewend bent, maar daarvoor ga je ook. Geniet er van, samen met je vriendinnen, wij gaan jullie volgen.
    Groeten,

    Gerrie en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Hooi allemaal! Wat leuk dat jullie op mijn blog kijken! Via hier kunnen jullie al mijn toekomstige reizen volgen, te beginnen in Zuid-Oost Azie!!

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 12173

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 11 Januari 2013

Backpacken in Zuid-Oost Azie!

Landen bezocht: